7 konkrete ideer til inklusion i praksis

Indlægget indeholder affiliatelink… øh…hvad er det?

Der findes mange muligheder for at støtte elever/klasser. Det kan blandt andet ske ved at tilføre fysiske ting, der støtter op om at lære.

Min oplevelse er, at der er mange ideer, vi kan i gangsætte, som kan gøre en forskel.

Det er bare ofte jeg oplever, at man ikke lige vidste, der var nogle muligheder.

Men her har du 7 muligheder!! Læs resten

Rammer giver elever tryghed i skolen

Indlægget indeholder affiliatelink… øh…hvad er det?

Hvor længe skal vi det her?

Hvornår er vi færdige?

Det kunne være nogle af de spørgsmål, som jeg hører elever stiller i undervisning, når jeg er ude at observere i forbindelse med et vejledningsforløb.

De bruger deres tid og energi på tidsrammen fremfor på opgaven!

Det er usmart ik?!

Læs resten

Ideer til klasselokalet

Indlægget indeholder affiliatelink… øh…hvad er det?

Ideer til klasselokalet

At stille sig op på række og gå på række, tænker de fleste er en simpel ting.

Men med en større mangfoldighed af elever, kan en sådan situation skabe kaotiske tilstande

Så hvordan skaber du en ramme og en rutine for at lære denne strategi?

Hæng på her, hvis du er blevet nysgerrig!

Læs resten

Har dit barn svært ved at falde i søvn??

Indlægget indeholder affiliatelink… øh…hvad er det?

Jeg støder rigtig tit på den problematik gennem forældre til børn med særlige behov

at deres barn bruger forholdsvist lang tid på at falde til ro og komme i indsovningsfasen.

Nogen gange bliver problemet så stort, at barnet kommer til at mangle søvn, hvilket kan risikerer at gøre det endnu mere sårbart i (skole)hverdagen.

Læs resten

Hjælp din elev – lav vågenhed

Hjælp din elev - lav vågenhed

Hjernen skal have den rette vågenhed over tid for at kunne være

  • opmærksom
  • koncentreret
  • fokuseret
  • huske

og

  • kunne starte og gennemføre opgaver

At have den rette vågenhed i hjernen giver os evnen til at holde os stabile og  “i gang” fx i en undervisningstime

Problemer med vågenhedssystemet ses typisk i situationer,

hvor eleven skal være mere stillesiddende i noget tid på sin plads

Det er en indre sårbarhed hos eleven, som oftest ses, som en form for passitivitet hos eleven i undervisningen

– dvs. undervisning der er mere stillesiddende og som kræver opmærksomhed, at holde sig selv i gang, huske og lytte

Du kan gøre en forskel for mange elever ved at hjælpe dem med deres vågenhed

og at din undervisning “når” dem bedre

Læs resten

Gør som 2000 andre!

 

Jeg er mega stolt

og super taknemmelig

over at så mange hopper med på mit Nyhedsbrev.

Jeg er overbevist om

at ideer, viden, redskaber omkring børn/elever med særlige behov har stor værdi

fordi grupperne af elever er blevet lagt mere mangfoldig end tidligere

Det kræver en opgradering

og jeg gør mit bedste for at klæde dig på

både på bloggen, til foredrag, i mine online produkter 

og 

ikke mindst

i mit Nyhedsbrev

Så gør som 2000 andre

hop ind på mit Nyhedsbrev —-> her

og 

få som tak

lidt pædagogiske lækkerier

Ses vi?

Kan det betale sig at lade være?

KH

Lill

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

Træt mor til barn med ADHD eller autisme

Indlægget indeholder affiliatelink… øh…hvad er det?

Træt mor til barn med ADHD eller autisme

Er du forælder til et barn med særlige behov kan du være i risiko for at blive mere træt, presset og stresset i perioder end andre forældre set ift. de udfordringer og bekymringer, som du står med.

Læs resten