Pædagogisk WIFI

Du kender det garanteret

Følelsen når du få lov at hoppe på et WIFI

For når du hopper “på”, så kører det bare hurtigere, nemmere…

ja mere smoooth og du skal ikke bruge meget energi på at vente. Der er sådan lidt aaahhhh…. følelse over det 🙂

Er du interesseret i inklusion i praksis? 

Der er mange veje at gå

Her handler det om Det pædagogiske WIFI

Læs resten

Artikel i “Skolestart”

Så har jeg sørme skrevet en artikel til bladet Skolestart <—– klik her hvis du vil ind til bladets hjemmeside og se Skolestart nr. 1, 2017

Denne artikel blev lavet i samarbejde med Solveig, som tidligere har været børnehaveklasseleder 🙂

Vi besluttede, at artiklen skulle være med udgangspunkt i praksis. Nogle få udvalgte ideer koblet med viden og som man med det samme kunne sætte i værk i en børnehaveklasse.

Hvis du vil læse artiklen, finder du den her —> Fire praktiske ideer

 

Kh Lill

Din elev forsøger at mestre

Indlægget indeholde affiliatelink… øh…hvad er detDin elev forsøger at mestre

Vidste du, at din elev, med en diagnose som fx autisme eller ADHD, forsøger at mestre det bedste de kan?

Det vil de fleste gerne gå med, men jeg oplever alligevel rigtig mange, der fortæller

  • han vil ikke gå i gang med opgaverne 
  • hun bliver bare væk fra undervisning – ude på toilettet
  • han vil ikke koncentrere sig om opgaverne, laver pludseligt noget andet

(Hvis du gider læse videre, kommer der nogle forklaringer på, hvad der måske er på spil bag denne adfærd :-))

Læs resten

Gode bøger – bliv klogere på diagnoser

Indlægget indeholde affiliatelink... øh…hvad er det

 

Gode bøger - bliv klogere på diagnoserJeg æælsker bøger

En god skønlitterær moppedreng nydes især i ferierne

Men ellers må jeg nok indrømme det mest er fagbøger jeg mæsker mig i.

Mange af bøgerne henviser jeg til i mit pædagogiske arbejde og andre bruger jeg selv til at blive klogere på diagnoser.

Læs resten

Lyslamper og elever med særlige behov

 

Indlægget indeholder affiliate link – øh..hvad er det??

Lyslamper og elever med særlige behovJeg oplever det hver vinter, at nogle elever med særlige behov begynder at hænge….fx:

  • børn med ADD bliver mere langsomme (end ellers)
  • børn med ADHD virker mere trætte og ukoncentreret (end ellers)
  • og børn med autisme bliver mere sansesårbare (end ellers)

 

Vidste du, at den mørke tid af året kan have ovenstående effekt??

Flere børn har faktisk glæde af lys fra en lysterapilampe!
Læs resten