Download pædagogiske redskaber

Download pædagogiske redskaber

Her finder du forskellige gratis pædagogiske redskaber som PDF til download.

 

 

 

 

OBS! Du kan også downloade under fanebladet “KlasseAgenten” mine plancher Stille, Lyt og Ræk hånden op, samtidig med at du tilmelder dig mit nyhedsbrev.

 

 

 

 


Hjælp til styr på tankerne!

styr på tankerneHar du samtaler med børn og unge kan dette ark “Styr på tankerne” være et effektivt redskab til på visuel/konkret vis at synliggøre at der findes forskellige slags tanker. På arket er tankerne inddelt i 4 farver med hver deres kategori. Fx. grønne tanker = gode/positive taver, sorte tanker = uhensigtsmæssige tanker. Der er også røde og hvide tanker :-). Min oplevelser er, at flere børn/unge synes det er godt at få snakket om tankerne og få dem sorteret på denne måde.

Du kan læse blog indlægget ift. ideer til brug af arket. 

Tryk her —–> for at få arket Styr på tankerne


Ledelse, struktur og forudsigelig for eleven!

Individuelt H´er kort1Har du tilmeldt dig Nyhedsbrevet her på siden? Her kan du få en plakat med det pædagogiske værkstøj de 9 H´er til ophæng hjemme eller i klassen. Værktøjet viser de spørgsmål som barnet eller den unge skal have svar på for at føle tryghed, holde opmærksomheden, kommer i gang, vide hvad der skal ske osv. 

 

Som en udvikling af dette redskab kan du HER på “download-siden” få et kort med de 9 H´er, hvor du kan skrive specifikt, hvad barnet(eleven) skal. Måske er det ikke vigtigt alle spørgsmål er afdækket, men afprøv hvad der virker og hvilke svar barnet (eleven) har det bedst med at kende. Det kan gøre en forskel!

Tryk her —–>  De 9 H´er

Er du blevet interesseret i Nyhedsbrevet og at få den gratis gave – det pædagogiske redskab – De 9 H´er PLAKAT så tryk her og læs mere


Barnet/eleven der snakker hele tiden!

Barnet eller eleven der snakker heletidenNogen gange fylder et barn/elev rigtig meget med sin snak. Det kan være svært for barnet at andre også skal have plads til at snakke. Denne visuelle planche viser konkret og visuelt, hvordan taletiden kan opdeles, således barnet guides i den socialeforståelse af at andre også har deres taletid eller hvor meget taletid barnet har.

Tryk her —–> Taletid


Barnet / eleven der har svært ved at tabe

Barnet der har svært ved at tabe

 

 

 

 

 

Tryk her ——> Barnet der har svært ved at tabe


Barnet eller eleven der virker stædig og som skal støttes i fleksibilitet

fleksibilitet

Tryk her ——> Støtte til fleksibilitet hos barnet eller den unge

 

 

 


Barnet eller eleven der glemmer at få jakken på!

jakke på eller ejTryk her ——> Ophæng til døren om der skal jakke på eller ej. HUSK at lave en lamineret pil, der kan viser, hvad den aktuelle temperatur er!

 

 

 

 

 


 

Elevsamtaler er vigtige

samtaleHvis du gerne vil have en manual ift. hvordan man kan bygge en samtalestruktur op er du velkommen til at udprinte denne. Den er med udgangspunkt i Ross W Greenes Samarbejdsbaseret Problemløsning og tilføjet nogle af mine egne noter.

Du finder manualen —–> her

 


Følelses-planchen

FølelsesplakatEn planche til at printe ud til klassen eller gruppen af børn. Denne kan tydeliggøre, hvilke følelser der kan være på spil . Termometeret kan bruges som et konkret kommunikationsredskab, der kan fortælle, hvor meget eleven føler den pågældende følelse. Et forslag kunne være, at man kan måle følelserne fra 0-10. F.eks. 0 = ikke sur 10 = meget sur. Du finder planchen —-> her

 


At stå i kø

At stå i kø kan være svært! Her er et visuelt forlæg af, hvad eleverne skal huske, når de skal stå i kø eller gå på række.

Du kan få den —-> her

 

 

 


Du kan også se nærmere på mine KlasseAgent produkter