Energi Boost

– elever med lav vågenhed

Viden og ideer, så du bliver klædt på uden at tage på kursus!

Et produkt der med de konkrete ideer henvender sig mest til indskoling / mellemtrinnet.

Al viden i produktet kan sagtens bruges til at forstå “lav vågenhed” uanset klassetrin.

NYT PRODUKT – KOMMER SNART

Udfordringer med elevers vågenhed??

Nogle af de elever, som udfordrer medarbejdere, er ikke altid dem, der skaber en masse opmærksomhed. Det kunne tværtimod godt være den elevprofil, du oplever ikke at kunne “nå”. Det vil sige, at du typisk oplever følgende:

  • eleven vil oftest gerne, men går i stå
  • eleven smiler og nikker, men stirrer efter kort tid ud af vinduet
  • der skal typisk flere fysiske lille puf til for, at eleven går i gang med opgaven eller fortsætter opgaven
  • eleven virker ikke særlig opmærksom/koncentreret og “falder ud” af især selvstændigt stillesiddende arbejde , typisk omfatter en blyant i hånden
  • elevprofilen er oftest en, der i det sociale fungerer aktivt, men på en stol i klasselokalet virker passiv

Så kunne det godt være en elev med lav vågenhed!!

I dette produkt :

  • Stiller jeg skarpt på det med vågenhed og hvordan du kan “vække” eleven
  • Giver jeg dig helt konkrete ideer – både hvordan du kan implementere tiltag på hele klassen og hvordan du kan arbejde individuelt (konkrete redskaber ind i klasselokalet)
  • Gør jeg dig opmærksom på, hvad der kan være på spil, hvis tiltag der har virket, pludselig ikke virker mere
  • Fortæller jeg dig om forskellige årsager til, at eleven kan være passiv, hvis det  ikke KUN eller slet ikke viser sig at handle om vågenheden
  • Fortæller jeg dig om, hvilke elevtyper du især skal vore påpasselig med at “vække”, da nogle elevtyper kan være mere sansesårbare.

Du får altså MASSER af viden, som giver dig et løft, således du har flere muligheder at sætte i spil i arbejdet med inklusion i praksis. 

Mine ideer har hjulpet mange medarbejdere til at se nye muligheder og skabe øget deltagelse for eleven

Produktet er for:

DIG og dit team, der brænder for at sætte muligheder i spil

Dig som ressourceperson eller AKT som servicerer klasser og vil have noget ekstra i “din rygsæk” eller et produkt, du kan sætte i spil for medarbejdere

For dig der tænker DET KAN JEG DA BRUGE, fordi du ikke vil undvære at gå glip af den viden, der findes.

Du får (når du downloader):

Workbook:

23 sider hvor du får et overblik over hele produktet. Her ridser jeg de vigtigste informationer op fra hver videoer og tilføjer ekstra viden og materialer. Der er af og til billeder og linjer til dine notater undervejs.

Præsentationsvideo:

Kort video med info inden du starter og hvilke elevtyper du især skal være påpasselig med at bruge ideerne på

Video 1:

Hvordan spottes denne type elev og hvordan kan du som medarbejde opleve udfordringen. Bliver du trigget af elevens attitude eller får du dårlig samvittighed over ikke at “nå” eleven

Video 2:

Du får viden om Mestringsmodellen og hvorfor det er vigtigt at arbejde på klasseniveau før individniveau

Du får viden om vågenhed ift. de Eksekutive Funktioner

Video 3:

Hvilken betydning har skift i undervisning og hvordan sikre vi at noget der kan være en beskyttende faktor for elever med lav vågenhed ikke bliver en risikofaktor for andre elevtyper når vi sætter gang i tiltag i praksis

Oplever du, at elever med lav vågenhed har sværere ved at komme i gang med opgaver? Så er du ikke den eneste! Vi dykker lidt ned i at Komme i gang med opgaven at der KAN være mere på spil end blot lav vågenhed.

Hvorfor svinger elever med lav vågenhed i præstation og hvordan kan det forstås udfra Vågenhed/Arousel

Den mørke tid af året kan være en risikofaktor. Få mere viden om dette.

Video 4:

Vi går i dybden med HVORFOR det er vigtigt at skabe rammer på klasseniveau og vi tager fat på specifikke tiltag. Jeg gennemgår 4 muligheder, som kan støtte elever med lav vågenhed i praksis.

Video 5:

Vi har fortsat på konkrete forslag at vælge i mellem på klassen. Her kommer jeg ind på 6 muligheder som jeg gennemgår.

Video 6:

Her dykker jeg ned i noget der kunne være mere på et individuelt plan. Her giver jeg 10 forslag.

Afslutningsvideo: 

 

Som BONUS får du (når du downloader):

Artiklen: Hjerne Boost

Tidligere blogindlæg om Hjernepauser – nu er låst til dette produkt

Artiklen: Boost med lys

Tidligere blogindlæg om muligheden for at vinterhalvåret kan påvirke vågenheden – nu låst til dette produkt

Kompendium / slides til eleverne: Hjerne-energi

“Vække” elever med Fidgets/puder i klassen. Et elevkompendium til drøftelse med klassen, således eleverne får en MENING med brugen af disse via KlasseAgenten (kompendiet indbefatter også de elever der skal af med uro i kroppen)

Video om elevkompendiet: Hjerne-energi

Jeg gennemgår elevkompendiet, som du får som PDF og kan putte op via projekter eller Smartboard. Jeg fortæller også, hvordan du skærper rammen om denne mulighed, således du får lagt en strategi og skaber et ejerskab – så projektet med Fidgets og puder får et bedre fundament at lykkedes på (fremfor blot, som jeg oplever ind i mellem, at medarbejdere har forsøgt med at stille en kurv frem med fidgets uden yderligere ramme. Oplevelsen bliver at som eleverne ikke kan administrere det)

Video: At Komme i gang med opgaver

Nogen gange er det nok at øge vågenheden gennem de konkrete ideer, som jeg giver dig, eller som du udvikler videre. Nogen gange skal der også en differentiering til på opgave-delen, så det bliver nemmere at komme i gang. Jeg giver dig et visuelt overblik over muligheder.

LIGE NU som introduktionspris  % rabat

 kr. ( Dette er  kr + moms!)

(Normalpris  kr. (Dette er  kr. +  moms!!))

Køb Energi Boost med kreditkort klik her >>

Skal der betales via EAN nr. er der også mulighed for manuel fakturering mod et gebyr på 93,75 kr. (Dette er 75 kr + moms)

Køb Energi Boost med EAN nr. – klik her >>

GemGem

GemGem

GemGemGemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem