Energi Boost

– elever med lav vågenhed

Viden og ideer, så du bliver klædt på uden at tage på kursus!

Et produkt der med de konkrete ideer henvender sig mest til indskoling / mellemtrinnet.

Al viden i produktet kan sagtens bruges til at forstå “lav vågenhed” uanset klassetrin

Udfordringer med elevers vågenhed??

Nogle af de elever, som udfordrer medarbejdere, er ikke altid dem, der skaber en masse opmærksomhed. Det kunne tværtimod godt være den elevprofil, du oplever ikke at kunne “nå”. Det vil sige, at du typisk oplever følgende:

  • eleven vil oftest gerne, men går i stå
  • eleven smiler og nikker, men stirrer efter kort tid ud af vinduet
  • der skal typisk flere fysiske lille puf til for, at eleven går i gang med opgaven eller fortsætter opgaven
  • eleven virker ikke særlig opmærksom/koncentreret og “falder ud” af især selvstændigt stillesiddende arbejde , der typisk omfatter en blyant i hånden
  • elevprofilen er oftest en, der i det sociale fungerer aktivt, men på en stol i klasselokalet virker passiv

Så kunne det godt være en elev med lav vågenhed!!

I dette produkt :

  • stiller jeg skarpt på det med vågenhed og hvordan du kan “vække” eleven
  • giver jeg dig helt konkrete ideer – både hvordan du kan implementere tiltag på hele klassen og hvordan du kan arbejde individuelt (konkrete redskaber ind i klasselokalet)
  • gør jeg dig opmærksom på, hvad der kan være på spil, hvis tiltag der har virket, pludselig ikke virker mere
  • fortæller jeg om forskellige årsager til, at eleven kan være passiv, hvis det  ikke KUN eller slet ikke viser sig at handle om vågenheden
  • fortæller jeg om, hvilke elevtyper du især skal være påpasselig med at “vække”og stimulere, da nogle elevtyper kan være mere sansesårbare.

Du får altså MASSER af viden, som giver dig et løft, således du har flere muligheder at sætte i spil i arbejdet med inklusion i praksis. 

 

Mine ideer har hjulpet mange medarbejdere til både at se nye muligheder og skabe øget deltagelse for elever/eleven samt skabe et fundament på klassemiljøet, der tilgodeser flere elever

 


Produkt-anmeldelse

Lill bredo Schrøder har lavet et produkt, der er indbegrebet af praksisnær rådgivning. 

 

Energi Boost er den uundværlige 3-i-en´er om vågenhed.

 

Lill ved, hvad hun snakker om, og hun øser gavmildt ud af konkrete ideer. Det er centralt i materialet, at underviser får et overblik over risikofaktorer og beskyttende faktorer i læringsmiljøet, organiseringen og de ydre strukturer. Lill har mange ideer til tiltag og justeringer på klassen, som mange elever kan have glæde af.

 

Energi Boost er vidensvitaminer!

 

Dorthe Beck Frederiksen, PPR Psykolog


 

Produktet er for:

Dig og dit team, der brænder for at sætte muligheder i spil

Dig som har en eller flere elever der ser ud til at have lav vågenhed og vil du gerne vil have viden, så du kan optimere elevens deltagelse i undervisningen

Dig som ressourceperson eller AKT som servicerer klasser og vil have noget ekstra i “din rygsæk” eller et produkt, du kan sætte i spil for medarbejdere/dine kollegaer

Dig som både vil have viden OG ideer til praktiske konkrete løsninger ind i praksis

Dig som er med på, at produktet er bygget op af komponenter fra vejledning. Dvs at på videoerne (af ca 10 min. varighed) sidder jeg og snakker til dig, som i en vejledning

Dig der vil have noget brugbart der er uhøjtideligt, praksisnært og nærværende.

Dig som gerne vil guides videre til konkrete ideer, ting og muligheder som du kan implementere i dit klassemiljø eller til den enkelte elev

Dig som vil have viden og ideer så tæt på praksis, som overhovedet muligt, som du kan sætte i spil.

Materialet (som du kan se herunder) skal downloades, hvis du køber til en skole på EAN nummer, således dine kollegaer kan benytte materialet. På denne vis har I det i jeres vidensbank fremadrettet.

Alt det her får du:

Workbook:

27 sider hvor du får et overblik over hele produktet. Her ridser jeg de vigtigste informationer op fra hver videoer og tilføjer ekstra viden og materialer. Der er af og til billeder og linjer til dine notater undervejs.

Præsentationsvideo:

Kort video med info inden du starter og hvad du især skal være opmærksom på 

Video 1:

Hvordan spottes denne type elev og hvordan kan du som medarbejder opleve udfordringen.

Bliver du trigget af elevens attitude eller får du dårlig samvittighed over ikke at “nå” eleven?

Video 2:

Du får viden om Mestringsmodellen og hvorfor det er vigtigt samt hvad du undgår ved at arbejde på klasseniveau før individniveau

Du får viden om vågenhed ift. de Eksekutive Funktioner

Video 3:

Hvilken betydning har skift i undervisning for denne elevtype?

Hvordan sikrer vi, at dét der kan være en beskyttende faktor og hjælpe elever med lav vågenhed ikke bliver en risikofaktor for andre elevtyper, når vi sætter gang i nogle tiltag i praksis?

Oplever du, at elever med lav vågenhed har sværere ved at komme i gang med opgaver? 

Så er du ikke den eneste! Vi dykker lidt ned i at Komme i gang med opgaven, at der KAN være mere på spil end blot lav vågenhed.

Hvordan kan det være at elever med lav vågenhed svinger i præstation og hvordan kan det forstås?

Kan den mørke tid på året være en risikofaktor?

Video 4:

Vi går i dybden med HVORFOR det er vigtigt at skabe rammer på klasseniveau og vi tager fat på specifikke tiltag. Jeg gennemgår 4 muligheder, som kan støtte elever med lav vågenhed i praksis.

Video 5:

Vi har fortsat fokus på konkrete forslag at vælge i mellem på klassen. Her kommer jeg ind på 6 muligheder som jeg gennemgår.

Video 6:

Her dykker jeg ned i noget der kunne være mere på et individuelt plan. Her giver jeg 10 forslag.

Afslutningsvideo: 

Vi kommer her afslutningsvis ind på om der kan være andre grunde til at eleven ser ud til at have lav vågenhed og hvad du også kan afprøve eller afprøve med.

Her fortæller jeg om det EKSTRA bonus materialer du får “I gang med opgaven” som handler om, hvordan kan vi differentiere, således eleven får et springbræt til at komme i gang med opgaven.

Som BONUS får du:

Artiklen: Hjerne Boost

Tidligere blogindlæg om Hjernepauser – nu opgraderet og låst til dette produkt

Artiklen: Boost med lys

Tidligere blogindlæg om vinterhalvåret og hvilken betydning det kan have for den lave vågenheden – nu opgraderet og låst til dette produkt

Kompendie / slides til eleverne: Hjerne-energi

Vil du/ I igang med at støtte eleverne med den rette vågenhed. Dette kan du gøre med Fidgets og puder i klassen. Du får her et elevkompendium til drøftelse med klassen, således eleverne får en MENING med, hvordan Fidget og puder kan hjælpe. 

Video om elevkompendiet: Hjerne-energi

Jeg gennemgår elevkompendiet, som du får som PDF og kan putte op via projekter eller Smartboard. Jeg fortæller, hvordan du kan arbejde med dette kompendium og sikre et fundament, så du har styringen med dette tiltag og samtidig får arbejdet med elevernes forståelse og mening med, at det kan hjælpe vågenheden. (Dette kompendium/video er både til elever med lav vågenhed og høj vågenhed)

Video: At Komme i gang med opgaver

Nogen gange er det nok at øge vågenheden gennem de konkrete ideer, som jeg givet dig i video 4. 5 og 6. Nogen gange skal der også en differentiering til på opgave-delen, så det bliver nemmere at komme i gang. Jeg giver dig et visuelt overblik over muligheder.

DET ER LIGE NU

 og frem til fredag den 1. dec. 2017

Introduktionspris

få 50  % rabat

og betal KUN

 499 kr. ( Dette er  399,20 kr + moms!)

(Normalpris  998 kr. (Dette er  798,40 kr. +  moms!!))

Køb Energi Boost med kreditkort klik her >>

Skal der betales via EAN nr. er der også mulighed for manuel fakturering mod et gebyr på 93,75 kr. (Dette er 75 kr + moms)

Køb Energi Boost med EAN nr. – klik her >>

GemGem

GemGem

GemGemGemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem

GemGem