KlasseAgenten

KlasseAgenten Pædagogiske ideer til klassen

KlasseAgenten er saerligebehov.dk´s nye opfindelse. Han er en hjælper i klasserummet, der kan guide børnene til at huske den rette adfærd på visuel vis.

Ofte når jeg har vejledt ift. elever med særlige behov i folkeskoleklasser, har det haft en vigtig betydning at se på, hvordan visuel guidning kan blive en del af klasserummet. Visuel guidning virker for alle børn, støtter hukommelsen, giver et godt læringsmiljø og minder eleverne om, hvad de skal.

Det har ofte været sådan, at skolerne ikke har haft adgang til billeder kaldet piktogrammer eller symboler. Ofte har billederne hørt til programmer med dyrere licenser.

Derfor har jeg fået lavet 3 A4 plancher til dig, der kan bruges i klasserummet.

Hvis du vil høre mere om KlasseAgenterne og lidt info om hvordan du kan bruge dem, så se med herunder 🙂


 


Download af KlasseAgenterne

Ud over de tre A4 plancher, får du en planche med de 9 H’er – samt en introduktion til de 9 H’er (som er et pædagogisk redskab). Du bliver desuden tilmeldt mit nyhedsbrev – som du til enhver tid, kan framelde dig igen.




klasseagenten

Du kan printe billederne ud, evt. laminere dem (så holder de længere) og bruge dem aktivt på klassen ift. aktiviteter som visuel reminder.


Vil du opgradere plancherne? Så er produktet De Små brikker klar!

Læs om alt hvad produktet indeholder ved at trykke på billedet herunder 🙂

Læs mere

  1. Jeg er en meget stor fan af din hjemmeside, der er virkelig rigtig meget inspiration at hente derinde. Som AKT lærer har jeg fundet megen støtte, dels har der været konkret gratis materiale, som klasseagenten m.m , jeg har kunnet printe ud og give til kollegaer, hvor det kunne have en værdi i deres klasse. Oven i købet en video, hvor du rundhåndet introducere til hvordan vi kan bruge de tre symboler: Stille- Lytte -Hånden op.
    Dels har jeg læst mange gode artikler på din hjemmeside, der har givet mig selv nogle tanker omkring de udfordringer, som jeg selv har stået i både i egen klasse eller i mit AKT arbejde.
    Generelt kan jeg rigtig godt lide tankegangen omkring, at vi skal tænke på at være mere visuelt, end blot sætte vores lid til det talte ord, der jo kan være en stor udfordring for mange af vores børn.
    Vi har lige indkøbt dit nye materiale Giv mig fem. Jeg kan allerede fornemme, at det bliver et rigtig godt materiale at arbejde med. Jeg skal selv starte 0. klasse op efter ferien, hvor jeg tænker, at klasseledelse skal have en meget central rolle, kan derfor se at dit nye materiale er som sent fra himlen til det brug. Vil også bruge det i mit AKT arbejde, hvor jeg jo netop har nogle af de børn der har store vanskeligheder med netop at kunne deltage stille og roligt i en undervisning. Derudover vil jeg videre formidle det på et personale møde, så så mange af mine kollegaer kan få gavn af det.
    Jeg kunne have et lille ønske om at de sidste to “fingre” se og sidde ved bordet, også kom som de tre andre fra klasseagenten i selvstændig print, netop for at kunne fremhæve, hvilken “finger” vi skal have fokus på i dag/nu.
    Tusind tak for et super materiale.

  2. Det lyder meget spændende og brugbart. Vil rigtig gerne tilmeldes nyhedsbrevet. Tak for muligheden i at downloade plakater.
    Kh Karen (indskolingslærer Roskilde Lille Skole)

    • Hej Karen
      Tak for din kommentar. Du tilmelder dig bare nyhedsbrevet under fanebladet “Nyhedsbrev” og det glæder mig, at du tænker plakaterne er brugbare 🙂
      🙂 Lill

    • Hej Lotte
      Tak for det. Du kan altid kontakte mig! Du kan se de produkter der løbende kommer herind udfra KlasseAgenten og ellers følge med herinde -så skal du nok få mere at vide om de forskellige ting. Du kan også tilmelde dig Nyhedsbrevet. Så bliver du orienteret løbende om det nye der sker.
      🙂 Lill

  3. Hej min kære
    Sikke en god ide’!
    Netop startet på Gasværksvejens skole hvor jeg nu ser at der er et par stykker af børnene der vil have godt af visuel hjælp.

  4. Hej
    Tak for en rigtig god hjemmeside.
    Jeg tager “springbrættet” med videre. Trods anvisninger, visualisering, ydre meningsfuld motivation, 9 H´er mm. mangler jeg altid nogle nye tilgange til at arbejde med det svære skift.
    Mvh. Mette

    • Hej Mette
      Fint du nupper “springbrættet” 🙂 Skift er bare svære og det lyder til at du laver en masse beskyttende tiltag for at gøre skiftet så smidigt som muligt. Det er også en træningssag for mange elever/børn og med deres alder sker der også en automatisk udvikling. Måske kommer den udvikling til at gå bedre med dine mange tiltag og positive fokus 🙂
      Kh Lill

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *