Øvelse gør Mester

Motiver eleverne visuelt med at lære og lykkes
Plancher og social historie til print og laminering.
Til dig der arbejder med 0. – 4. kl.

  • Prøv igen!
  • Godt !
  • Super!

Er det ikke sådan vi alle gerne vil guides i en lære-proces?

Det er ikke altid nemt for eleverne at holde fokus på, hvordan det går i processen, når der arbejdes med mål.

Dermed kan de miste målet af syne, glemme hvad målet er og sværere ved at huske HVAD der øves.

Derfor er det vigtigt i starten med mål, der er mulige at nå og giver klassen en følelse af YES vi fik “SUPER” tilsidst og klarede det, selvom vi skulle arbejde for det.

Mange af disse mål på klassen kunne være at lære strategier inden for områder som:

  • Klassetrivsel
  • Adfærd i klasserummet
  • Organisering
  • Udvikling af sociale kompetencer

Det kunne konkret være specifikke ting som:

  • gå på række
  • komme ind til time
  • sætte stole op
  • lokalet er ryddet op
  • papirer i mapper
  • blive klar til timen
  • Stille, lytte, ræk hånden op, kigge op, blive på sin plads (se produkt Giv mig 5)
  • være en god klassekammerat
  • træning af lydniveauer på klassen
  • træning af forskellige læringsaktiviteter

Hvem tror DU kan have svært ved at leve op til disse strategier?

Det kunne meget vel være børn med særlige behov!

HVORDAN KAN DET VÆRE?

Tjooo det kan handler om:

  • vi har glemt at gøre de implicitte gængse regler mere eksplicitte
  • At fortælle hvad man MÅ frem for, hvad man IKKE må
  • Det kan være vi ikke har forsøgt at visualisere det
  • Det kan være vi ikke har tydeliggjort, hvornår vi øver
  • Det kan være vi ikke har øvet det nok eller differentieret strategien ned, så eleven kan lykkedes med kravet
  • Det kan være der ikke er en belønning i udsigt (flere børn med særlige behov er motivationsfattige og brug for en ydre belønning)

PUHA tænker du…det er godt nok meget!

JEPS det er det

men HUSK der er mange muligheder og man behøver ikke gribe dem alle

Meeeeen du har garanteret nogle mål på klassen, som du ønsker, de skal øve

og hvis det er sådan det er, så kan en positiv feedback bakkes op af dette produktet her

“Øvelse gør Mester”


HUSK du kan allerede nu komme gratis igang med KlasseAgenten (stille, lyt og ræk hånden op). Du kan hente dem —-> her

klasseagenten

——————————————————————————————————–

Vil du vide mere om hvordan du kan bruge Øvelse gør Mester?

  • Plancherne “Prøv igen”, “Godt” og “Super” (A4 str.) kan hænge i klassen og give en visuel feedback til eleverne, når der helt konkret gives en scoring/evaluering på det, som de har øvet sig på i en time, i løbet af en dag eller en uge
  • Plancherne kan hænge på væggen (f.eks) i læseretning. Herunder kan klassens visuelle mål (som de måske selv har tegnet/visualiseret) hænge og flyttes under den scoring, der passer
  • Planchen “De 3 søjler” (kan hænge i klassen i A3 str.). På denne samles der nemt krydser eller streger. Planchen bruges til at registere én ting/et fokusområde, der øves og alle kan se, hvordan det går og hvornår klassen “når” de krydser, der kunne udløse en klassebelønning 🙂

Du får dette produkt ved at downloade inde fra min købsside. Når du har printet ud, lamineret og lyttet til lydfilen, er du klar til at gå i gang med din planlægning som passer til din klasse

Du får (når du downloader):

  • A4 ark med “Prøv igen”
  • A4 ark med “Godt”
  • A4 ark med “Super”
  • A3 ark med “De 3 søjler” (som du også kan udprinte i A4 og bruger individuelt til eleven)
  • Social historie om”Retfærdighedstanken”. Sat op som en tegneserie og læses med klassen. Den handler om at vi er forskellige og har brug for noget forskelligt. Så hvis dine elever ofte har kommentarer om at noget er uretfærdigt – ja så er det helt bestemt et rigtigt godt redskab 🙂 At sikre motivationen for nogle elever kan betyde differentiering ift at nå et mål. Et læringsmiljø hvor der er en accept af, at elever yder forskelligt er vigtigt, når vi arbejder med mål. Her er Retfærdighedstanken et rigtig godt redskab. På lydfilen får du mere at vide og at den kan bruges i andre sammenhænge end lige med “Øvelse gør Mester”.
  • Et skriftligt inspirationskatalog på 15 sider med følgende små afsnit
    • Tankerne bag onlineproduktet
    • Arbejdet med mål og brug af plancherne
    • Et eksempel
    • Elevernes perspektiv og rammen om arbejdet – med eksempel
    • Fokus på det der virker
    • Hvad giver det eleverne?
    • UNDGÅ straf – vær fleksibel!
    • Når målet er nået!
    • Elevsamtaler, individuelle mål – brug arket De 3 søjler
    • Differentiering og “Retfærdighedstanken” – Hvordan gør du helt konkret
    • Lidt ekstra viden…kommer lidt ind på Growth Mindset, elever med særlige behov og deres Zone for Nærmeste Udvikling

Som bonus får du (når du downloader):

  • Mine ideer og overvejelser på en lydfil ca. 30. min
  • Et tidligere indlæg om Ros støtter relationen – 5 gode tips om ros

Produktets pris 499 kr (Dette er 399,20 kr. +  moms!!)

Når du køber produktet Øvelse gør Mester og henter det inde på saerligebehov.easyme.dk –  så vil de gratis KlasseAgenter og introduktionen /plancherne til De 9 H´er også ligger derinde som en ekstra service til dig.

Køb “Øvelse gør Mester” med kreditkort – klik her

Skal der betales via EAN nr. er der også mulighed for manuel fakturering mod et gebyr på 93,75 kr. (Dette er 75 kr + moms)

Køb “Øvelse gør Mester” med EAN – klik her