Klasseledelse og børn med særlige behov

Klasseledelse og børn med særlige behovForudsigelighed er ekstremt vigtig i dag, hvor børn med særlige behov i højere grad er en del af fx klassen.

Det kræver tydelig klasseledelse

I din klasse har du sikkert også elever med særlige behov! Nogle er ængstelige, andre urolige, mister overblikket og dem du ser tydeligst og som måske udfordrer dig mest, er dem der fylder meget og bliver infleksible….

HVORFOR forudsigelighed?

Elever med særlige behov kan nedstresses! ….og det gør du, når du tilfører forudsigelighed

En nedstresset elev har nemmere ved at agere hensigtsmæssigt, er nemmere at lave aftaler med og være i relation med.

Og relationen er fundamentet, når vi skal have ting til at lykkedes 🙂

Forudsigelighed

Så her er et eksempel på en forudsigelig og VISUEL måde at bruge det pædagogiske redskab De 9 H´er på (jeg fortæller om De 9 H´er liiiiige om  lidt :-))

..og det støtter ALLE børn at vide, hvad de skal. Det giver mere ro og tingene glider nemmere.

Hvordan

Vil du vide hvordan?

Du kan se et eksempel på You Tube klippet herunder.

Dette eksempel viser blot én måde aktivt at bruge det pædagogiske redskab De 9 H´er

og de 9 H´er….hvis du ikke kender dem, så kan du læse mere her:

—————> De 8 H´er (..og ja der står kun 8, men forklaring følger, hvis du læser blogindlægget :-))

Lær det på 5 minutter!

Er du klar til at blive inspireret?

Så se med i klippet herunder, hvor jeg viser et eksempel og du kan blive klogere på, hvor nemt det kan gøres og hvordan 🙂

Og selvfølgelig gør øvelse mester, men hvorfor ikke bare komme i gang med det i morgen?

🙂 Lill

Hey!

Du kan også læse den inspirererende bog om Klasseledelse i praksis < Sponsoreret link!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *