Støt elevers opmærksomhed

Indlægget indeholder affiliatelink… øh…hvad er det?

Kan du gætte hvad det her er:

“Mikkel… prøv lige at følge med nu..”

“Mikkel ..(din finger banker i bogen) ..fortsæt nu med opgaven”

“Mikkel…(du spørg ham, uden han har hånden oppe)…hvad har du som svar her?” Mikkel mumler og ser desorienteret ud

Det er såmen dig, der prøver at få Mikkel til at ”holde sig i gang” og være opmærksom i din undervisningstime!

Vi befinder os i et klasselokale

Der er dansk på skemaet

Klassen skal holde sig opmærksomme

Flere i klassen er udfordret på  opmærksomheden, men Mikkel bekymrer dig

Vidste du at det er vigtigt for elevens opmærksomhed

at vågenheds-niveauet er på et tilpas niveau !!

For lavt vågenhed!

Mikkels vågenheds-niveau er for lavt når han skal sidde stille i mere passive læringsseancer (..lytte, arbejde selvstændigt, kollektiv gennemgang …)

Det du kan se er at:

  • Han flader helt ud i undervisningen
  • Det er svært at holde ham i gang
  • Han får ikke lavet ret meget

I teamet er i enige om at:

§  Han smiler og nikker, men stirrer efter kort tid ud af vinduet eller ligger hen over bordet

§  der skal typisk flere fysiske små puf til for, at han går i gang med opgaven eller fortsætter opgaven

§  han “falder ud” af især selvstændigt stillesiddende arbejde, der typisk omfatter en blyant i hånden eller længere opmærksomhedsseancer

§  i klasselokalet virker han passiv og træt, men i andre fag, hvor kroppen inddrages, går det langt bedre og i frikvarterer er han godt igang

Hvad kan du gøre?

Indtil nu har du ikke vidst, at du kunne gøre noget ved det…

Jo – altså du har prøvet, det du plejer

Men hverdagen går hurtigt…

Det er nok sådan det er, tænker du. 

Han er nok bare ikke så motiveret for bøgerne…??

Hvad nu hvis …..

  • Hvad nu hvis at Mikkel har en lavere vågenhed?
  • Hvad nu hvis du kunne få viden, så du kunne opkvalificere dine kompetencer og hjælpe elevers vågenhed, så de kunne være mest muligt opmærksomme?
  • Hvad nu hvis du kunne få helt konkrete ideer til, hvad du kunne gøre på klasseniveau, der kunne støtte Mikkel i en mere aktiv deltagelse?
  • Hvad nu hvis du kunne få konkrete fif på elevniveau, som du kunne afprøve og forsøge at hjælpe Mikkel med, så han får mulighed for at holde sit vågenhedsniveau?

Jamen så skal man jo på kursus og få den viden… tænker du

Næææ det behøver du ikke!

Det er faktisk muligt at få fingrene i den viden via mit onlineprodukt

Energi Boost

For det er spækket med viden og konkrete ideer!

Der er mange gode fordele ved et onlineprodukt

 Når du og din skole har købt det

så kan alle på jeres EAN nr. bruge denne viden

  • Det er win win for dig og dine kollegaer, der kunne have brug for den viden lige nu
  • Det er win win for dine kollegaer, der om 1 år har brug for denne viden, men bare ikke lige nu
  • Det er win win for din leder, som bliver nødt til at få pengene til at strække sig så langt som muligt, men ikke vil spare på den viden, som I skal have

Du skal blot sørge for, at du som kontaktperson downloader det til skolens drev og derfra kan ALLE bruge det, når det er brug for det

 

Er du blevet nysgerrig?

Tryk på billedet og få mere info

 

Prisen for online-produktet ENERGI BOOST er

998 kr m/moms.

HUSK mine produkter ligger online og skal downloades til skolen via den kontaktperson, der bestiller.

KH

Lill

PS:

Du kan blandt andet læse om vågenhed i denne bog – tryk på bogen for at se mere om denne.

 

Del - så bliver jeg glad

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *