Undgå at tro at du ikke kan gøre noget ….

 

Kan du gætte hvad det her er:

 

“Mikkel… prøv lige at følge med nu..”

 

“Mikkel ..(din finger banker i bogen) ..fortsæt nu med opgaven”

 

“Mikkel…(du spørg ham, uden han har hånden oppe)…hvad har du som svar her?” Mikkel mumler og ser desorienteret ud

 

Det er såmen dig, der prøver at få Mikkel til at ”holde sig i gang” og være opmærksom i din undervisningstime!

 

Vi befinder os i et klasselokale

 

Der er dansk på skemaet

 

Klassen skal holde sig opmærksomme

 

Flere i klassen er udfordret på  opmærksomheden, men Mikkel bekymrer dig

 

Vidste du at det er vigtigt for elevens opmærksomhed

at vågenheds-niveauet er på et tilpas niveau !!

 

Mikkels vågenheds-niveau er for lavt når han skal sidde stille i mere passive læringsseancer (..lytte, arbejde selvstændigt, kollektiv gennemgang …)

 

Det du kan se er at:

 

Han flader helt ud i undervisningen

Det er svært at holde ham i gang

Han får ikke lavet ret meget

 

I teamet er i enige om at:

§  Han smiler og nikker, men stirrer efter kort tid ud af vinduet eller ligger hen over bordet

§  der skal typisk flere fysiske små puf til for, at han går i gang med opgaven eller fortsætter opgaven

§  han “falder ud” af især selvstændigt stillesiddende arbejde, der typisk omfatter en blyant i hånden eller længere opmærksomhedsseancer

§  i klasselokalet virker han passiv og træt, men i andre fag, hvor kroppen inddrages, går det langt bedre og i frikvarterer er han godt igang

 

Til sagen:

Indtil nu har du ikke vidst, at du kunne gøre noget ved det…

Jo – altså du har prøvet, det du plejer

Men hverdagen går hurtigt…

Det er nok sådan det er, tænker du. 

 

Han er nok bare ikke så motiveret for bøgerne…??

 

Hvad nu hvis …..

 

Hvad nu hvis at Mikkel har en lavere vågenhed?

 

Hvad nu hvis du kunne få viden, så du kunne opkvalificere dine kompetencer og hjælpe elevers vågenhed, så de kunne være mest muligt opmærksomme?

 

Hvad nu hvis du kunne få helt konkrete ideer til, hvad du kunne gøre på klasseniveau, der kunne støtte Mikkel i en mere aktiv deltagelse?

 

Hvad nu hvis du kunne få konkrete fif på elevniveau, som du kunne afprøve og forsøge at hjælpe Mikkel med, så han får mulighed for at holde sit vågenhedsniveau?

 

Jamen så skal man jo på kursus og få den viden… tænker du

 

Næææ det behøver du ikke!

 

Det er faktisk muligt at få fingrene i den viden via mit onlineprodukt

 

Energi Boost

 

For det er spækket med viden og konkrete ideer!

 

Der er mange gode fordele ved et onlineprodukt

 

Når du og din skole har købt det

 

så kan alle på jeres EAN nr. bruge denne viden

 

Det er win win for dig og dine kollegaer, der kunne have brug for den viden lige nu

 

Det er win win for dine kollegaer, der om 1 år har brug for denne viden, men bare ikke lige nu

 

Det er win win for din leder, som bliver nødt til at få pengene til at strække sig så langt som muligt, men ikke vil spare på den viden, som I skal have

 

Du skal blot sørge for, at du som kontaktperson downloader det til skolens drev og derfra kan ALLE bruge det, når det er brug for det

 

Er du blevet nysgerrig?

 

Frem til fredag den 22. marts. 2019

kan du købe 

Energi Boost 

til

40 % rabat!

 

 

Normalpris for online-produktet ENERGI BOOST er

998 kr m/moms.

Jeg har allerede trukket rabatten fra

så nu her er prisen 598 kr. m/moms

HUSK mine produkter ligger online og skal downloades til skolen via den kontaktperson, der bestiller.

KH

Lill

Del - så bliver jeg glad

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *